[O1] Problem ze świecami żarowymi.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tank102
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O1] Problem ze świecami żarowymi.

    Dejwid, BADYL, dzięki Panowie za opinie
    Diesel, diesel uber alle!
  • chimek11
    Rider
    • 2007
    • 482

    #2
    [O1] Problem ze świecami żarowymi.

    witam,

    od jakiegoś czasu mam problem z paleniem.

    byłem już u 2 mechaników i elektryka.

    niby wszystko ok, sprawdzone przekaźniki, prąd dochodzi na listwe ale tylko na ułamek sekundy. nie ma znaczenia czy na zewnątrz jest -5 tak jak dzisiaj czy +5.
    cały czas tylko na chwilke idzie prąd na świece.

    czujnik temp jest dobry.

    dzisiaj elektryk zasugerował że może byc coś z mapą silnika, bo on steruje czasem grzania świec.

    nadmienie że auto jest po programie.
    od razu po nim wydawało mi si że jakoś gorzej pali, ale był to lipiec, wiec tragedii nie było.
    od tamtej pory auto po zapaleniu puszcza białego dymka.

    możliwe jest takie stwierdzenie elektryka?
    czy tuner mógł popełnic błąd podczas pisania programu?

    Komentarz

    • prezesso
      Classic
      • 2011
      • 10

      #3
      Może i mapa jest dobra.

      Dziwna sprawa że świeczek nie grzeje przy -5.
      U mnie dziś przy tej temp. grzał świece jakieś dobre 5 sek.

      A sprawdzałeś kąt wyprzedzenia wtrysku?

      Komentarz

      • chimek11
        Rider
        • 2007
        • 482

        #4
        prezesso,

        a czy ten kat ma wpływ na działanie swiec?

        Komentarz

        • prezesso
          Classic
          • 2011
          • 10

          #5
          kat nie ma wplywu na dzialanie swiec
          ale ma wielkie znaczenie jesli chodzi o rozruch

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            chimek11, może winowajcą jest czujnik w bloku G62 który podaje do kompa temperaturę silnika i na podstawie jego odczytu komputer podaje odpowiednia dawkę rozruchową, podepnij vaga i sprawdź wskazanie temperatury na kompie i porównaj ze wskazaniem na liczniku,albo jest jeszcze szybszy sposób to odepnij kostkę od czujnika i zobacz jak wówczas odpali i czy zadymi, czujnik znajduje się z tyłu pod kolektorami w bloku jak stoisz przodem do samochodu to po prawej stronie.ok

            pozdro :szeroki_usmiech
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • chimek11
              Rider
              • 2007
              • 482

              #7
              ROBAL_26,

              odpinałem ten czujnik i pali tak samo cieżko.
              zresztą w starym agr jak odepne ten czujnik to świece grzeją 15 sek a w asv tylko ułamek sekundy.

              w adaptacji sprawdziłem dzisiaj przy -3 w agr pokazuje 7,32 s a w asv 5,9 s. W agr faktycznie tyle grzeją i przy przebiegu 400 000 ponad, zapala od strzała. w asv grzeją swieczki tylko ułamek sekundy i musze ze 3 razy zakrecic rozrusznikiem aby zapaliła, oczywiście puszcza dużo dymu.

              sam już nie wiem co z tym robic.

              byłem w poniedziałek u tego "tunera"
              niby cały dzień spedził przy aucie, nic nie zrobił kompletnie, niby dogrzewanie po włączeniu silnika naprawił, chociaż ja wiem że działało. A o tym że świece nie grzeją, powiedział " producent tak chce".

              rece mi już opadają, dzwoniłem do poprzedniego włąściciela, potwierdził że auto normalnie grzało świece/ kolega z forum/.
              Ten "tuner" na rece nie da patrzec, argumentując tym że ja później wrzuce na fora internetowe a on nie po to robił 3 fakultety.

              zastanawiam sie czy nie skontaktowac sie z jakąś profi firmą typu Masters T. czy Dynosoft.

              Komentarz

              • Biszczu
                RS
                • 2011
                • 5567

                #8
                chimek11, podłącz auto pod kompa podaj błędy jakie wyszły - rozszyfrujemy :szeroki_usmiech

                Jak nie masz kabla do podłączenia napisz do kogoś z tego tematu na pewno Ci pomoże
                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                Komentarz

                • Buli.31
                  Drive
                  • 2010
                  • 82

                  #9
                  A moze spróbuj z tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253

                  Komentarz

                  • chimek11
                    Rider
                    • 2007
                    • 482

                    #10
                    Biszczu,

                    chyba mnie uwzgledniłeś w tym temacie he he.
                    od 2 tygodni walcze z tematem.

                    Buli.31,

                    adaptacja w vagu niby działa, moge zmieniac itp ale i tak po przekreceniu kluczyka świece grzeją ok pół sekundy.

                    Ponawiam pytanie, czy "tuner" mógł coś spieprzyc?
                    Nadmienie że zmieniał dawke startową/przy przyszłym gorszym paleniu na ciepłym silniku/

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      chimek11, ja u siebie podkręciłem dawkę rozruchową i czas grzania świec ab poprawić rozruch zimnego motoru,muszę jeszcze wymienić oringi na szybkozłączkach węży paliwowych przy silniku z lewej strony,bo może dostawać lewe powietrze i paliwo się cofa,tak więc możesz spróbować wymienić u siebie ,koszt pewnie nie wielki, może faktycznie paliwo schodzi z układu przez co silnik musi dłużej zakręcić zanim odpali,ok

                      pozdr :szeroki_usmiech
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • chimek11
                        Rider
                        • 2007
                        • 482

                        #12
                        kolezy, tu nie problemem jest zły kąt wtrysku czy inne ustrojstwo.

                        tylko te nieszczesne świece.

                        nikt nie ma pomysłu co z nimi sie dzieje?

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          chimek11, a sprawdził on przekaźniki?
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • chimek11
                            Rider
                            • 2007
                            • 482

                            #14
                            [O1]

                            kolego,
                            przekaźniki mam sprawne. wrzuciłem je do starej i wszystko śmiga jak należy.



                            koledzy,
                            można zamienic ECU w moim asv na takie ze starego agr? ewentualnie od takiego samego auta, tylko kombi.?
                            tonący brzytwy sie trzyma....
                            chciałbym sprawdzic komputer, bo juz brakuje mi pomysłów.

                            czy technicznie jest to niemożliwe?

                            Komentarz

                            • Buli.31
                              Drive
                              • 2010
                              • 82

                              #15
                              http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4vw.pdf a moze cos takiego
                              tu jest podobny tego samego producenta na ale..o piszą ze omija ECU zadzwon moze cos pomogą http://allegro.pl/przekaznik-sterown...910816203.html

                              Komentarz

                              • chimek11
                                Rider
                                • 2007
                                • 482

                                #16
                                dzwoniłem, ale mówił gośc że może nie pomóc.

                                Komentarz

                                • Krzysiek67
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 19

                                  #17
                                  Chyba nie ma innego wyjścia jak tylko podpiąć pod komputer. W pierwszej kolejności trzeba odczytać blok z wartościami temperatur na zimnym a potem na ciepłym silniku.
                                  Rider

                                  Komentarz

                                  • Buli.31
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 82

                                    #18
                                    Robiłes test elementów wykonawczych silnika? moze niema przejscia mieedzy ECU a przekaznikiem ( z tego co wyczytałem ECU steruje przekaznik masą) przy tescie zapal swiatło wewnetrzne przy spadku napiecia bedzie przygasać

                                    Komentarz

                                    • chimek11
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 482

                                      #19
                                      Buli.31,

                                      możesz przybliżyc temat, co i jak?

                                      Komentarz

                                      • Buli.31
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 82

                                        #20
                                        http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...MZXUhLY5fRHxFg strona 16 PDF-u

                                        Komentarz

                                        Pracuję...